2012年6月6日水曜日

Kinect Works!

My Kinect boutght at a Junk-Shop by under $5.00 works on the Kinect for Windows SDK!!

Junk Kinect that working, with price tag 500JPY :)


This Kinect is for Xbox360 and the connector was special, then I broke the connector and solder lines with another junk USB cable and a power connector for DC12V AC-adapter.

The scheme of the connection between the Kinect and other cables were very easy because the color of the Kinect's lines for USB connection was the same as the other USB cables, and the rest one line was for DC12V power supply.

Junction part on my cable

All the sensors work now on my Windows 8 Release Preview Mac.  Perfect! :)

All sensors are appear on Device Manager!
Depth Image!


----
500円で買ったKinectうごきました:)  Xbox360用なのでコネクタが特殊だったのだけれど、丁寧に壊して(コネクタ内部はグルーガンで使う樹脂で充填されていたのが意外)、配線をUSBとDC12Vにつなぐのだけれど、別にジャンクで買った50円のUSBケーブルを切って現れた線の色とKinectの線の色が同じだったので、

赤-赤(Vcc)
緑-緑(D+)
白-白(D-)
黒-黒(GND)

とつなぐだけでOKでした。残りはDC12Vのほうなのですが、残った茶色が+12V、そしてGNDを黒のところにつなげばOK。ついでにシールドどうしも接続して、小さなプラケースに収めました。

そして、Kinect for Windows SDKとToolkitをダウンロード、インストールした後、Toolkitに入っていたサンプルを動かしたら、きれいに映像もとれ、深度画像も得られ、ボーン(骨人間)画像もリアルタイムにキャプチャできました。音声はまだ試していないのですが、たぶん大丈夫でしょう。Windows版のSDKはバージョン1.5なので、近距離モードや上半身モード、顔認識にも対応していて、なかなか満足です。

さて、これをネタに活用を考えなくては...